EFI G1

#ဆိုင်ကယ်ပြုပြင်နည်းအပိုင်း crd


Uni

EFI ဆိုတာ  အပိုင်း( 1 ) 

Electronic Fuel injection 
(အလက်ထောနစ်ဖြူ ရယ်အင်ဂျက်ရှင်း)
လျှပ်စစ်အထောက်အကူပြု 
ဆီပေးစနစ်လို့ခေါ်ပါတယ်။
ရည်ရွယ်ချက်က တစ်ခုထဲပါ။
သဘာဝပါတ်ဝန်းကျင်ညစ်ညမ်းဂတ်စ်တွေထုတ်လွှတ်မူကိုလျှော့ချဖို့ပါ။
ဆီကြွေးများနေတဲ့ 
ယိုယွင်းသွားရင်အချိန်အတိုင်းတာ
တစ်ခုအထိ ကိုယ့်ဘာသာ 
မပြုပြင်နိုင်တဲ့ကာဘရိုက်တာနေရာမှာ 
အနည်းငယ်ယိုယွင်းသည့်တိုင်ကိုယ့်ဘာသာ ထိမ်းကြောင်းပြုပြင်နိုင်မယ့် EFI ကို အစားထိုးတပ်ဆင်လာကြတာပါ။

12:1 လေဆယ့်နှစ်ဆမှာဆီတစ်ဆ 
အကောင်းဆုံးရောစပ်ပေးနိုင်တဲ့ 
ကာဘရိုက်တာဟာ ဆီအနည်းငယ်ပိုမိုများပြားနေပါတယ်။
 
တကယ်Cpmplete combustion 
ဖြစ်ဖို့လိုအပ်တဲ့ ဆီလေအချိုးဟာ 
14.7:1 ပါ။ ဒါကိုအတိအကျရော
စပ်နိုင်တာ efi စနစ်ပဲဖြစ်ပါတယ်။
ကာဘရိုက်တာတစ်လုံးဟာ 
စက်ရုံထွက်ကတည်းက 12:1 ဆိုတဲ့
အရောဟာ အကောင်းဆုံးအရောဖြစ်ပြီး
ဆီမသန့်တာနဲ့
လေမသန့်တာတွေကြောင့် fuel inlet
အပေါက်လေးတွေကျယ်သွားတဲ့
အခါ ဆီလေအရောမှာဆီပမာဏ 
ပိုမိုများလာပါတယ်။ အဲ့အခါ ပိုင်ရှင်က
စနစ်တကျ service ယူပီး 
kit ထုပ်လေးတွေ
လဲလှယ်ခြင်းဘာညာမလုပ်ခဲ့ရင် 
co ဓါတ်ငွေ့ ထုတ်လွှတ်မူဟာ
များပြားလာပီးတော့ သဘာဝပါတ်
ဝန်းကျင်ညစ်ညမ်းလာစေပါတယ်။
efi ကကျတော့ တိကျတဲ့ဆင်ဆာတွေရဲ့
ထောက်လှမ်းမှုနဲ့ အဆိုးဆုံး
အင်ဂျင်တာအပေါက်တွေမကျယ်ခင်အထိ အကောင်းဆုံးရောစပ်မူကို
ထုတ်လုပ်ပေးနိုင်သေးလို့efiဟာ 
လက်ရှိခေတ်ပေါ် ဆီပေးစနစ်ထဲမှာ
အကောင်းဆုံး ဖြစ်နေတာပေါ့
ဝါယာလိုင်းတွေအနည်းငယ် 
ပိုမိုရှုပ်ထွေးသွားတာကလွဲလို့ 
efiဟာ ရိုးစင်းတဲ့ စနစ်တစ်ခုပါ။

ဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းဆီရဲ့ 
အချက်လက်တွေယူပီးတော့ 
micro computer လို့ခေါ်တဲ့ 
ကွန်ပျူ တာအသေးစားလေးကနေ အ
တိအကျ လိုအပ်တဲ့ဆီလေအရောကို
တွက်ချက် စစ်ထုတ်ပေးနိုင်တဲ့ 
တစ်ခုတည်းသောစနစ်ပါ။ 
ပတ်ဝန်းကျင်အပူချိန် /ဝင်လာတဲ့လေရဲ့ပမာဏ /အင်ဂျင်ရဲ့ပကတိအပူချိန်/ 
ပင်လယ်ရေမျက်နှာပြင်အထက်
ပေအမြင့်စသည်ဖြင့် တိကျစွာ
အာရုံခံထောက် လှမ်းပီးမှ လိုအပ်တဲ့
ဆီလေအရောက်ို တွက်ချက် ပေးနိုင်လို့
အင်ဂျင်ပါဝါလဲပိုမိုထွက်လာစေနိုင်သလို 
ညိမ့်ညောင်းတဲ့အင်ဂျင်ကိုလဲ
ခံစားစေပါတယ်။
electronic ပစ္စည်းတွေပါဝင်လို့
အနည်းနဲ့အများ
တော့အထိခိုက်မခံနိုင်ပါဘူး။ 
input sensors တွေရဲ့ အချက်ပေးမူတွေနဲ့ control ပိုင်း ကိုECM( electronic control module ) က 
ထိမ်းချုပ်ပီး out put အဖြစ် 
စီမံခန့်ခွဲမူတွေကိုလုပ်
ဆောင်စေပါတယ်။ သူ့ရဲ့ဆင်ဆာတွေနဲ့ EFI စနစ်ကြီးတစ်ခုလုံးကိုဘယ်လိုဖွဲ့စည်းထားသလဲဆိုတာကိုတော့ 
ဆောင်းပါးအဆုံးမှာ
နားလည်လိမ့်မယ်ထင်ပါတယ်။ 
မခက်ပေမယ့်ရှုပ်တဲ့အပိုင်းမို့
သေချာတော့လေ့လာစေ့ချင်ပါတယ်။
ကမ္ဘာပေါ်မှာ emission လို့ပြောကြတဲ့ ညစ်ညမ်းဂတ်ထိမ်းချုပ်စနစ်ကြောင့် 
ဆိုင်ကယ်လောကရဲ့ အကြီးမားဆုံး 
အပြောင်းလဲကြီးနှစ်ခုကိုရင်ဆိုင်ခဲ့ရတယ်။ ပထမတစ်ခုက 2 stoke တွေနဲ့ 4 stoke အပြောင်းအလဲဖြစ်ပီးတော့ 
ဒုတိယတစ်ခုက ကာဘရိုက်တာနဲ့
efi အပြောင်းအလွဲပါ။ 
ဒီအပြောင်းအလဲ နှစ်ခုဟာ 
သိသာတဲ့ ရိုက်ချက်တွေနဲ့ 
ဖြစ်လာတဲ့အပြောင်းအလဲတွေပါပဲ။
 
ခုပြောပြနေတာက EFI ရဲ့ 
သမိုင်းကြောင်းပါ။ 
EFI ရဲ့ Extra service တွေလဲ
ရှိပါသေးတယ် ဘာတွေလဲဆို
တော့ ABS ဘရိတ်လိုစနစ်မျိုးတွေနဲ့ Service interval control လိုစနစ်တွေပါ။ BMW တွေဟာ ဆားဗစ်ဝင်ပီးတိုင်း ECU ထဲကို  ဒါတွေလုပ်ပီးပီဆိုတဲ့အကြောင်း အချက်လက်တွေထည့်ပေးရပါတယ်။
မထည့်ပေးခဲ့ရင် ECU က 
ပုံမှန်ဆားဗစ်မဝင်ဘူးလို့
သတ်မှတ်ပီး စီးမရတော့အောင် 
အင်ဂျင်ကို စက်ပေးမနို းတော့ပါဘူး။ 
သူတို့အရည်အသွေးအတွက် 
ထိန်းချုပ်စနစ်ကို ECU ထဲမှာ ထည့်သွင်းလာတာပါ။
နောက်တစ်ခုက Ristric လို့ခေါ်တဲ့ 
အကန့်သတ်တွေကိုလဲ 
ECUတွေထဲမှာထည့်သွင်းလာကြပါတယ်။ 
သတ်မှတ်ကီလိုဘယ်လောက်ထိပဲစီးလို့
ရရမယ်။ 
တကယ်လို့အဲ့ထက် မြင်းကောင်ရေ
ပိုတက်ချင်ရင် Remap ပြန်လုပ် 
root ဖေါက်သလိုပဲ နဂိုချုပ်တည်းမူတွေချိုးဖေါက်ပီးတော့ ကိုယ်လိုချင်တဲ့
အရှိန်နဲ့ မြင်းကောင်ရေ
အပြည့်ထွက်အောင် 
midification လုပ်ကြတာပါ။ 
တသီးတသန့်အခကြေးငွေနဲ့ 
လုပ်ပေးနေတဲ့ အဖွဲ့စည်းတွေ
နိုင်ငံရပ်ခြားမှာရှိပါတယ်။
 
နောက်တစ်ချက်က trubo charger 
လိုဟာမျိုးတပ်မယ်ဆိုရင် ECUကို Remap ပြန်လုပ်မှမြင်းကောင်ရေတက်ပါတယ်။ ဒါက ဟွန်ဒါယာမဟာ ဘီးလေးတွေမှာမပါနိုင်တဲ့အကြောင်းတွေပါ။ 
အမှားတစ်စုံတရာပါခဲ့မယ်ဆိုရင်လဲ 
ကျွန်တော်ရဲရင့်သာဝေပိုင်ရဲ့ 
လိုအပ်ချက်ဖြစ်လို့ထောက်ပြပေးကြဖို့ 
ပြောချင်ပါသေးတယ်။
အိုကေ ဒါဆွို ယဘေုယှ EFI
စနစ်တစ်ခုရဲ့ ဖွဲ့စည်းပုံကို
လေ့လာကြမယ်။
ပထမဆုံး ပြောပြချင်တာက EFIရဲ့ 
သဘောသဘာဝပါ။ 
ပုံမှာကြည့်ပါ။ Input ဆိုတဲ့ ထည့်သွင်းခြုင်းအပိုင်းမှာ ဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းစီကိုတွေ့ရပါ့မယ်။

input sensor
-----------------
MAP(Manifold absolute pressure )
မန်နျူ ဖို့လေစုပ်အားအာရုံခံ

IAT( intake air temperature  )
အဝင်လေအပူချိန်အာရုံခံ

TP (Throttle position  )
လီဘာတံခါးအာရုံခံ

EOT( engine oil temperature )
အင်ဂျင်ဝိုင်အပူချိန်အာရုံခံ

ECT  ( Engine coolent temperature )
အင်ဂျင်အအေးခံရေအပူချိန်အာရုံခံ

CKP( crank shaft positon)
ကရိုင်းတည်နေရာအာရုံခံ

O2 ( Oxygen   )
အောက်ဆီဂျင် ဆင်ဆာ
VSS (vehicle speed sensor)
ယဉ်အမြန်နှုံးအာရုံခံဆင်ဆာ
BAS( bank angle sensor)
ယဉ်အတိမ်းစောင်းအာရုံခံဆင်ဆာ
MAF( mass air flow)
အဝင်လေထုထည် 

စသည့် အဝင်ဆင်ဆာပိုင်းတွေဖြစ်ပီးတော့ control
 အပိုင်းမှာတော့ ECU/PCM/ECM/EEC
Engine control unic /progemmable control module /electronic control module / Electronic engine control စသည်ဖြင့်ကုမ္ပဏီများအပေါ်မူတည်ပီးတော့ အမည်မှည့်ခေါ်မူတွေကွဲပြား
ခြားနားပါတယ်။ အဓိကကတော့ ကွန်ပြူတာဘောက်စ် ပါပဲ။ Micro computer လို့လဲ ခေါ်ကြပါသေးတယ်။
output 
ဒီအပိုင်းမှာက အဓိအားဖြင့် 
ကွန်ထရိုးဘောက်စ်ကနေ ကျလာတဲ့
ဆုံးဖြတ်ချက်အရ ဆီတိုင်ပင်နဲ့
အခြားတိုင်ပင်တွေကို 
ထိန်းကြောင်းလွှတ်ပေးရတာပါ။
output အပိုင်းတွေအနေနဲ့က
injector ( ဆီဖြန်းဂေါင်း)
plugcoil( မီးပေါက်ကွိုင်)
IACV (Idle air control velve)
စလိုးလေလမ်းကြောင်းချိန်ညှိဘား
ABS (anti-lock brake system)
ဘီးသေခြင်းထိမ်းချုပ်စနစ်
fuel pump(ဆီပန့်)
MIL(ချက်ခ်မီး)
စတဲ့အရာတွေပါ။ 
ဟွန်ဒါ အမျိုးအစားEFI စနစ်တွေမှာ  
မှတ်ဥာဏ်ပါရှိပီးတော့ ယာယီ Error code တွေကိုထိမ်းသိမ်းထားနိုင်တယ် 
ပီးတော့ ဖျက်ပစ်လို့လဲရပါတယ်။ 
error ရှင်းတယ် ဆိုတာecu reset 
ချတာကိုခေါ်တာပါ။ 
နောက်နေ့မှာဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းစီရဲ့ 
အပြစ်တွေ ထိန်းချုပ်အလုပ်လုပ်ပုံတွေနဲ့
ပြင်ဆင်နည်းတွေကို 
ပြည်ပြည့်စုံစုံဆက်လက်တင်ပြ
ပေးပါ့မယ်ခင်ဗျ။ 

Zawgyi

ဆိုငျကယျပွုပွငျနညျးအပိုငျး

EFI ဆိုတာ အပိုငျး( 1 ) ပထမ 

Electronic Fuel injection 
(အလကျထောနဈဖွူ ရယျအငျဂကြျရှငျး)
လြှပျစဈအထောကျအကူပွု 
ဆီပေးစနဈလို့ခေါျပါတယျ။
ရညျရှယျခကြျက တဈခုထဲပါ။
သဘာဝပါတျဝနျးကငြျညဈညမျးဂတျဈတှထေုတျလှှတျမူကိုလြှော့ခဖြို့ပါ။
ဆီကွှေးမြားနတေဲ့ 
ယိုယှငျးသှားရငျအခြိနျအတိုငျးတာ
တဈခုအထိ ကိုယျ့ဘာသာ 
မပွုပွငျနိုငျတဲ့ကာဘရိုကျတာနရောမှာ 
အနညျးငယျယိုယှငျးသညျ့တိုငျကိုယျ့ဘာသာ ထိမျးကွောငျးပွုပွငျနိုငျမယျ့ EFI ကို အစားထိုးတပျဆငျလာကွတာပါ။

12:1 လဆေယျ့နှဈဆမှာဆီတဈဆ 
အကောငျးဆုံးရောစပျပေးနိုငျတဲ့ 
ကာဘရိုကျတာဟာ ဆီအနညျးငယျပိုမိုမြားပွားနပေါတယျ။
 
တကယျCpmplete combustion 
ဖွဈဖို့လိုအပျတဲ့ ဆီလအေခြိုးဟာ 
14.7:1 ပါ။ ဒါကိုအတိအကရြော
စပျနိုငျတာ efi စနဈပဲဖွဈပါတယျ။
ကာဘရိုကျတာတဈလုံးဟာ 
စကျရုံထှကျကတညျးက 12:1 ဆိုတဲ့
အရောဟာ အကောငျးဆုံးအရောဖွဈပွီး
ဆီမသနျ့တာနဲ့
လမေသနျ့တာတှကွေောငျ့ fuel inlet
အပေါကျလေးတှကေယြျသှားတဲ့
အခါ ဆီလအေရောမှာဆီပမာဏ 
ပိုမိုမြားလာပါတယျ။ အဲ့အခါ ပိုငျရှငျက
စနဈတကြ service ယူပီး 
kit ထုပျလေးတှေ
လဲလှယျခွငျးဘာညာမလုပျခဲ့ရငျ 
co ဓါတျငှေ့ ထုတျလှှတျမူဟာ
မြားပွားလာပီးတော့ သဘာဝပါတျ
ဝနျးကငြျညဈညမျးလာစပေါတယျ။
efi ကကတြော့ တိကတြဲ့ဆငျဆာတှရေဲ့
ထောကျလှမျးမှုနဲ့ အဆိုးဆုံး
အငျဂငြျတာအပေါကျတှမေကယြျခငျအထိ အကောငျးဆုံးရောစပျမူကို
ထုတျလုပျပေးနိုငျသေးလို့efiဟာ 
လကျရှိခတျေပေါျ ဆီပေးစနဈထဲမှာ
အကောငျးဆုံး ဖွဈနတောပေါ့
ဝါယာလိုငျးတှအေနညျးငယျ 
ပိုမိုရှုပျထှေးသှားတာကလှဲလို့ 
efiဟာ ရိုးစငျးတဲ့ စနဈတဈခုပါ။

ဆငျဆာတဈခုခွငျးဆီရဲ့ 
အခကြျလကျတှယေူပီးတော့ 
micro computer လို့ခေါျတဲ့ 
ကှနျပြူ တာအသေးစားလေးကနေ အ
တိအကြ လိုအပျတဲ့ဆီလအေရောကို
တှကျခကြျ စဈထုတျပေးနိုငျတဲ့ 
တဈခုတညျးသောစနဈပါ။ 
ပတျဝနျးကငြျအပူခြိနျ /ဝငျလာတဲ့လရေဲ့ပမာဏ /အငျဂငြျရဲ့ပကတိအပူခြိနျ/ 
ပငျလယျရမေကြျနှာပွငျအထကျ
ပအေမွငျ့စသညျဖွငျ့ တိကစြှာ
အာရုံခံထောကျ လှမျးပီးမှ လိုအပျတဲ့
ဆီလအေရောကျို တှကျခကြျ ပေးနိုငျလို့
အငျဂငြျပါဝါလဲပိုမိုထှကျလာစနေိုငျသလို 
ညိမျ့ညောငျးတဲ့အငျဂငြျကိုလဲ
ခံစားစပေါတယျ။
electronic ပစ်စညျးတှပေါဝငျလို့
အနညျးနဲ့အမြား
တော့အထိခိုကျမခံနိုငျပါဘူး။ 
input sensors တှရေဲ့ အခကြျပေးမူတှနေဲ့ control ပိုငျး ကိုECM( electronic control module ) က 
ထိမျးခြုပျပီး out put အဖွဈ 
စီမံခနျ့ခှဲမူတှကေိုလုပျ
ဆောငျစပေါတယျ။ သူ့ရဲ့ဆငျဆာတှနေဲ့ EFI စနဈကွီးတဈခုလုံးကိုဘယျလိုဖှဲ့စညျးထားသလဲဆိုတာကိုတော့ 
ဆောငျးပါးအဆုံးမှာ
နားလညျလိမျ့မယျထငျပါတယျ။ 
မခကျပမေယျ့ရှုပျတဲ့အပိုငျးမို့
သခြောတော့လေ့လာစေ့ခငြျပါတယျ။
ကမ်ဘာပေါျမှာ emission လို့ပွောကွတဲ့ ညဈညမျးဂတျထိမျးခြုပျစနဈကွောငျ့ 
ဆိုငျကယျလောကရဲ့ အကွီးမားဆုံး 
အပွောငျးလဲကွီးနှဈခုကိုရငျဆိုငျခဲ့ရတယျ။ ပထမတဈခုက 2 stoke တှနေဲ့ 4 stoke အပွောငျးအလဲဖွဈပီးတော့ 
ဒုတိယတဈခုက ကာဘရိုကျတာနဲ့
efi အပွောငျးအလှဲပါ။ 
ဒီအပွောငျးအလဲ နှဈခုဟာ 
သိသာတဲ့ ရိုကျခကြျတှနေဲ့ 
ဖွဈလာတဲ့အပွောငျးအလဲတှပေါပဲ။
 
ခုပွောပွနတောက EFI ရဲ့ 
သမိုငျးကွောငျးပါ။ 
EFI ရဲ့ Extra service တှလေဲ
ရှိပါသေးတယျ ဘာတှလေဲဆို
တော့ ABS ဘရိတျလိုစနဈမြိုးတှနေဲ့ Service interval control လိုစနဈတှပေါ။ BMW တှဟော ဆားဗဈဝငျပီးတိုငျး ECU ထဲကို ဒါတှလေုပျပီးပီဆိုတဲ့အကွောငျး အခကြျလကျတှထေညျ့ပေးရပါတယျ။
မထညျ့ပေးခဲ့ရငျ ECU က 
ပုံမှနျဆားဗဈမဝငျဘူးလို့
သတျမှတျပီး စီးမရတော့အောငျ 
အငျဂငြျကို စကျပေးမနို းတော့ပါဘူး။ 
သူတို့အရညျအသှေးအတှကျ 
ထိနျးခြုပျစနဈကို ECU ထဲမှာ ထညျ့သှငျးလာတာပါ။
နောကျတဈခုက Ristric လို့ခေါျတဲ့ 
အကနျ့သတျတှကေိုလဲ 
ECUတှထေဲမှာထညျ့သှငျးလာကွပါတယျ။ 
သတျမှတျကီလိုဘယျလောကျထိပဲစီးလို့
ရရမယျ။ 
တကယျလို့အဲ့ထကျ မွငျးကောငျရေ
ပိုတကျခငြျရငျ Remap ပွနျလုပျ 
root ဖေါကျသလိုပဲ နဂိုခြုပျတညျးမူတှခြေိုးဖေါကျပီးတော့ ကိုယျလိုခငြျတဲ့
အရှိနျနဲ့ မွငျးကောငျရေ
အပွညျ့ထှကျအောငျ 
midification လုပျကွတာပါ။ 
တသီးတသနျ့အခကွေးငှနေဲ့ 
လုပျပေးနတေဲ့ အဖှဲ့စညျးတှေ
နိုငျငံရပျခွားမှာရှိပါတယျ။
 
နောကျတဈခကြျက trubo charger 
လိုဟာမြိုးတပျမယျဆိုရငျ ECUကို Remap ပွနျလုပျမှမွငျးကောငျရတေကျပါတယျ။ ဒါက ဟှနျဒါယာမဟာ ဘီးလေးတှမှောမပါနိုငျတဲ့အကွောငျးတှပေါ။ 
အမှားတဈစုံတရာပါခဲ့မယျဆိုရငျလဲ 
ကြှနျတောျရဲရငျ့သာဝပေိုငျရဲ့ 
လိုအပျခကြျဖွဈလို့ထောကျပွပေးကွဖို့ 
ပွောခငြျပါသေးတယျ။
အိုကေ ဒါဆှို ယဘေုယှ EFI
စနဈတဈခုရဲ့ ဖှဲ့စညျးပုံကို
လေ့လာကွမယျ။
ပထမဆုံး ပွောပွခငြျတာက EFIရဲ့ 
သဘောသဘာဝပါ။ 
ပုံမှာကွညျ့ပါ။ Input ဆိုတဲ့ ထညျ့သှငျးခွုငျးအပိုငျးမှာ ဆငျဆာတဈခုခွငျးစီကိုတှေ့ရပါ့မယျ။

input sensor
-----------------
MAP(Manifold absolute pressure )
မနျနြူ ဖို့လစေုပျအားအာရုံခံ

IAT( intake air temperature )
အဝငျလအေပူခြိနျအာရုံခံ

TP (Throttle position )
လီဘာတံခါးအာရုံခံ
EOT( engine oil temperature )
အငျဂငြျဝိုငျအပူခြိနျအာရုံခံ

ECT ( Engine coolent temperature )
အငျဂငြျအအေးခံရအေပူခြိနျအာရုံခံ

CKP( crank shaft positon)
ကရိုငျးတညျနရောအာရုံခံ

O2 ( Oxygen )
အောကျဆီဂငြျ ဆငျဆာ
VSS (vehicle speed sensor)
ယဉျအမွနျနှုံးအာရုံခံဆငျဆာ
BAS( bank angle sensor)
ယဉျအတိမျးစောငျးအာရုံခံဆငျဆာ
MAF( mass air flow)
အဝငျလထေုထညျ 

စသညျ့ အဝငျဆငျဆာပိုငျးတှဖွေဈပီးတော့ control
 အပိုငျးမှာတော့ ECU/PCM/ECM/EEC
Engine control unic /progemmable control module /electronic control module / Electronic engine control စသညျဖွငျ့ကုမ်ပဏီမြားအပေါျမူတညျပီးတော့ အမညျမှညျ့ခေါျမူတှကှေဲပွား
ခွားနားပါတယျ။ အဓိကကတော့ ကှနျပွူတာဘောကျဈ ပါပဲ။ Micro computer လို့လဲ ခေါျကွပါသေးတယျ။

output 
ဒီအပိုငျးမှာက အဓိအားဖွငျ့ 
ကှနျထရိုးဘောကျဈကနေ ကလြာတဲ့
ဆုံးဖွတျခကြျအရ ဆီတိုငျပငျနဲ့
အခွားတိုငျပငျတှကေို 
ထိနျးကွောငျးလှှတျပေးရတာပါ။
output အပိုငျးတှအေနနေဲ့က
injector ( ဆီဖွနျးဂေါငျး)
plugcoil( မီးပေါကျကှိုငျ)
IACV (Idle air control velve)
စလိုးလလေမျးကွောငျးခြိနျညှိဘား
ABS (anti-lock brake system)
ဘီးသခွေငျးထိမျးခြုပျစနဈ
fuel pump(ဆီပနျ့)
MIL(ခကြျချမီး)
စတဲ့အရာတှပေါ။ 
ဟှနျဒါ အမြိုးအစားEFI စနဈတှမှော  
မှတျဉာဏျပါရှိပီးတော့ ယာယီ Error code တှကေိုထိမျးသိမျးထားနိုငျတယျ 
ပီးတော့ ဖကြျပဈလို့လဲရပါတယျ။ 
error ရှငျးတယျ ဆိုတာecu reset 
ခတြာကိုခေါျတာပါ။ 
နောကျနေ့မှာဆငျဆာတဈခုခွငျးစီရဲ့ 
အပွဈတှေ ထိနျးခြုပျအလုပျလုပျပုံတှနေဲ့
ပွငျဆငျနညျးတှကေို 
ပွညျပွညျ့စုံစုံဆကျလကျတငျပွ
ပေးပါ့မယျခငျဗြ

Comments