<Unicode>
REV. / RPM
( Revolution per minute)
အလွယ်ခေါ်ကြစို့ဗျာ အပါတ်ရည် ပေါ့။အပါတ်ရည်ဆိုတာ တစ်မိနစ်မှာ ကရိုင်းဟာဘယ်လောက်တွန်းကန်လည်နိုင်သလဲဆိုတဲ့ အရာကိုခေါ်တာပါ။ အင်ဂျင်ဆားဗစ်သမားတစ်ယောက်အတွက် RPMကိုထည့်သွင်း မသိရှိထားရင် ပြင်ဆင်ရာမှာ အနည်းနဲ့အများ ပြသနာရှိနိုင်ပါတယ်။ ရိုးဆင်းစွာချည်းကပ်ကြည့်တာပေါ့။REV ဆိုတာက အင်ဂျင်တစ်လူံးရဲ့ အမြန်ဆုံးလည်ပါတ်နိုင်တဲ့ အပါတ်ရည်ကို ဖေါ်ပြပြီး ယူနစ်က RPMနဲ့ပြလေ့ရှိတယ်။ four stroke အင်ဂျင်တစ်လူံးအတွက်ဆိုပါစို့ တစ်မိနစ်မှာ အပါတ်ရည်လေးရာဆိုရင် မီးပေါက်ကွဲ ဖြစ်စဉ်ကအကြိမ်နှစ်ရာရှိနိုင်တယ်။ အိုဘာလပ် ဖြစ်နေချိန်က အကြိမ်နှစ်ရာရှိနိုင်တယ်။ကွန်နတင်းအတက်အဆင်းလုပ်နေရတဲ့အကြိမ်ရေက ရှစ်ရာ ဖြစ်သွားလိမ့်မယ်။ရှစ်ရာကိုခြောက်ဆယ်နဲ့စားလိုက်ရင် 1second မှာ ကွန်နတင်းဟာ ဆယ့်သုံးကြိမ်သာသာ အတက်ဆင်းလုပ်နေရတာပါ။ကဲ တွက်ကြည့်လို့ရပြီ အပူနဲ့ ပွတ်တိုက်မူဟာ ချောဆီသာစနစ်တကျမရှိရင်။ မိနစ်ပိုင်းလေးမှာပဲအင်ဂျင်တစ်လုံးဟာ အလုပ်မလုပ်နိုင်တော့တဲ့အထိ ပျက်စီးသွားနိုင်ပါတယ်။
အပါတ်ရည်က မြင်းကောင်ရေလားလို့ အမှတ်မှားတတ်ကြပါသေးတယ်။အင်ဂျင်တစ်လုံးကို အရေးပါမပါ သုံးသင့်မသင့် သတ်မှတ်တဲ့နေရာမှာ မြင်းကောင်ရေတစ်ခုထဲကိုပဲ ကြည့်သတ်မှတ်လို့မရနိုင်ပါဘူး။ မြင်းကောင်ရေကအရေးကြီးတာမှန်ပေမယ့် လိမ်ကျစ်အား Torque ကလဲအရေးကြီးတဲ့ နေရာကနေပါ၀င်နေပါသေးတယ်။ဆိုကြပါဆို 25ကောင် ဒီဇယ်အင်ဂျင်ဟာ နိုးနိူးချင်း 25ကောင်ထွက်တာမဟုတ်ပါဘူး 25@???RPMလို့ပြရပါတယ်။ ဆိုလိုတာက 25ကောင်ဆိုတာဟာ ဒီ့အင်ဂျင်ရဲ့ အပါတ်ရေဘယ်လောက်မှာမှထွက်နိုင်တယ်လို့ဆိုလိုတာပါ။အပါတ်ရေက မြင်းကောင်ရေကို တိုက်ရိုက် ထောက်ပံ့ထားတာမှနိပေမယ့် မေးကြကြေးဆို လီဘာအဆုံးမှာ 25ကောင်ထွက်တယ်ဗျာလို့ ေဖြလို့မရပါဘူး။ဘာလို့ဆိုတော့ အင်ဂျင်တစ်လုံးရဲ့ အကောင်းဆုံးစွမ်းဆောင်နိုင်ရည်ဆိုတာ Rတဆက်တစပ်ထဲရုန်းနိုင်တဲ့အေကာင်းဆုံးထွက်နိုင်တဲ့ပါ၀ါပါ။။ စွမ်းဆောင်နိုင်ရည်ဆိုတာ အလွတ်လည်တဲ့ အပါတ်ရည်နဲ့ ၀န်ဆွဲအပါတ်ရည်ကွာဟပါသေးတယ်။ဆိုပါဆို့ red line RPM 12000ပါတဲ့ ဆိုင်ကယ်တစ်စီးရဲ့ အများဆုံးထွက်မြင်းကောင်ရေဟာ 35@8000RPMလို့ရေးထားမယ်ဆိုရင် သေချာတယ် အပါတ်ရည်ရှစ်ေထာင်အထိတဆက်တည်းရုန်းအားသုံးဆယ့်ငါးကောင်ဖြစ်နိုင်ပြီးတော့ ကိုးထောင်မှာမြင်းကောင်ရေက အနည်းပါးပိုတက်လာနိုင်တယ် မသေချာနိုင်တော့ပါဘူး။ ၀န်နဲ့မောင်းတဲ့အခါလဲ အပါတ်ရည်ရှစ်ထောင်ကိုမကျော်နိုင်တော့ပါဘူး။မကျော်အောင်လဲ restric အကန့်အသတ်တွေထည့်ပေးထားတာပါ။
Torque ကကျတော့ လိမ်ကျစ်အားကို ပြောချင်တာပါ စောင်ရေညှစ်သလို ကရိုင်းရှပ်ပေါ် ဒါမှမဟုတ်နောက်ဘီး၀င်ရိုးပေါ်မှာ လိမ်ပြီးရုန်းနိုင်တဲ့အားပါ သူကကျတော့ RPMနဲ့တွဲပြပီး ယူနစ်က ( Ft-lb , NM ) နယူတန်မီတာနဲ့ပြပါတယ်။သူကကျပြန်တော့ အဓိကသက်ဆိုင်နေတာ compression ratio နဲ့ပါ။ကျန်တာကတော့ displacement ပြီးတော့ ၀န်အနေအထားပါ။ အထကောင်းတယ် ရုန်းတယ် ဆိုတာ မြင်းကောင်ရေထက် လိမ်ကျစ်အားက ကိုယ်စားပြုပါတယ်။RPM အကြောင်းကိုဆက်ပြောရရင် အင်ဂျင်တစ်လုံးဟာ အပါတ်ရည်တည်းတာကောင်းလား များတာကောင်းလားလို့မေးကြည့်မယ်ဆိုရင် ဘယ်နေရာမှာဘယ်လိုသုံးစွဲမလဲဆိုတာကိုအဓိက စကြည့်ရမှာပါ။ လိမ်ကျစ်အားဦးစားပေးထားတဲ့ ကားကြီးတွေမှာ အပါတ်ရေ သုံးထောင်အောက်ပဲ လာတတိပါတယ်။အပါတ်ရည်နည်းလို့မြင်းကောင်ရေမနည်းပါဘူး အင်ဂျင်ပါဝါတွေကအကြီးကြီး ပါ။ရေကြောင်းသဘ်ောအင်ဂျင်တွေဆိုအပါတ်ရည်သုံးရာ ပါတ်လည်ပဲရှိပါတယ်။ကားလတ်အများစုကအပါတ်ရည် ရှစ်ထောင်အောက်ဖြစ်နိုင်ပြီးတော့ ဆိုင်ကယ် အင်ဂျင်တွေမှာပြိုင်ဘီးတွေဆို အပါတ်ရည် နှစ်သောင်းထိ ရှိနိုင်ပါတယ်။ဘာကွာမလဲ ဘာတွေကအဓိက ကွာဟစေလဲဆိုတော့အပါတ်ရည်များလေလေ ပျက်စီးမြန်လေလေမို့ပါ။
အပါတ်ရည်တစ်သောင်းလည်နေတဲ့အင်ဂျင်ဟာ 1 second မှာ ကွန်နင်းဟာ အကြိမ်သုံးရာကျော် အတက်အဆင်းလုပ်နေရပါတယ်။အင်ဂျင်ဝိုင်လဲရမယ့်အချိန်မတူတော့သလို ဆားဗစ်၀င်ရမယ့်အချိန်လဲ တိုလာပါတယ်။အပါတ်ရည်နည်းတဲ့အင်ဂျင်ဟာပိုပြီး အသက်ရှည်ရှည် အချိန်ကြာကြာ စွမ်းဆောင်နိုင်ပါတယ်။
ဒါဖြင့်ဘာလို့ ဆိုင်ကယ်တွေကို အပါတ်ရည် သုံးထောင်အောက်မထုတ်တာလဲလို့မေးနိုင်စရာရှိပါတယ်။
အင်ဂျင် displacement ကြီးကြီးတပ်ဖို့ နေရာမရှိတာရယ် ဝိတ်အလွန်အမင်းပိုလာမှာကြောင့်တွေကြောင့်ပါ။နောက်အကြောင်းပြချက်တစ်ခုကအင်ဂျင်သေးသေးနဲ့ လိမ်ကျစ်အားများများထွက်ချင်လို့ပါ။
ဒါပေမယ့် နင်းကန်ဆွဲလို့ ကီလိုတစ်ရာ့နှစ်ဆယ်ေရာက်တိုင်း ဘေးက ကားက ပေါ့ပေါ့ပါးပါးလေးနင်းပြီး ကီလိုတစ်ရာ့နှစ်ဆယ်နဲ့ ကျော်တက်သွားပါလိမ့်မယ်။
အင်ဂျင် အကြီးအသေးကွာသွားတာကြောင့်ပါ။
ST 1100ဟာ Redline RPM တစ်သောင်းထိပါပေမယ့်
အကောင်းဆုံးစွမ်းဆောငိနိုင်ရည်က 7500RPMမှာ 101.4 ကောင်ထွက်ပါတယ်။လိမ်ကျစ်အားက အပါတ်ရည်ခြောက်ထောင်မှာ 111NM ရှိပါတယ်။လိမ်ကျစ်အားနည်းလို့ အထမကောင်းတဲ့ STက တန်ဖိုးနည်းခရီးသွားဘီးအဆငိ့မှာ လူအကြိုက်မများလှပါဘူး။
ST1300မှာ ဟွန်ဒါကပြောင်းလဲမူအနေနဲ့ အပါတ်ရည်ရှစ်ထောင်မှာ 118ကောင် ထုတ်ပေးနိုင်မှာဖြစ်ပြီး
အပါတ်ရည် 6500မှာ 117 NMလိမ်ကျစ်အားကိုထုတ်ပေးနိုင်ပါတယ်။ဘာကိုသွားတွေ့လဲဆိုတော့ လိမ်ကျစ်အားနည်းတဲ့ st 1100ဟာ st 1300ထက် compression ratio နည်းတာကိုတွေ့ရပါတယ်။ ဒါကလိမ်ကျစ်အားရဲ့ မတူပုံက်ုပြောပြတာပါ။
အဲ့တော့ ဆိုင်ကယ်တစ်စိး၀ယ်မယ်ဆိုရင် spec လေးအရင်ရှာဖတ်ဖို့ကိုလဲအကြံပြုချင်ပါတယ်။ ဝိတ်လေးမလေး ကိုယ့်အရပ်နဲ့ အဆင်ပြေမပြေ လိမ်ကျစ်အားကောင်းမကောင်း Red lineRPM အရာရာ ကိုသိရှိပြီးမှ ၀ယ်ယူတာအသင့်တော်ဆုံးပါ။
အပါတ်ရည်များတဲ့ s4တွေကျ အင်ဂျင်ထိတာမြန်ပြိး ဟာလီတွေကျ အင်ဂျင်ဘာလို့အကြာကြီးခံေနလဲ
ဆိုတာ အပါတ်ရည် အကြောင်းလေးကိူသိပြီးရင်ဖြေဖို့တောင်မလိုေလာက်တော့ဘူးထင်ပါတယ်။
အားလုံးပဲဆိုင်ကယ်ဗဟုသုတပြည့်၀ကြပါစေ။
ဒီပို့လေးရဲ့edit အတွက် ကိုပိကို အထူးကျေးဇူးပါ။
ကျွန်တော်ရဲရင့်သာဝေပိုင်ပါ။
<Zawgyi>
REV. / RPM
( Revolution per minute)
အလြယ္ေခၚၾကစို႔ဗ်ာ အပါတ္ရည္ ေပါ႔။အပါတ္ရည္ဆိုတာ တစ္မိနစ္မွာ က႐ိုင္းဟာဘယ္ေလာက္တြန္းကန္လည္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အရာကိုေခၚတာပါ။ အင္ဂ်င္ဆားဗစ္သမားတစ္ေယာက္အတြက္ RPMကိုထည့္သြင္း မသိရွိထားရင္ ျပင္ဆင္ရာမွာ အနည္းနဲ႔အမ်ား ျပသနာရွိႏိုင္ပါတယ္။ ႐ိုးဆင္းစြာခ်ည္းကပ္ၾကည့္တာေပါ႔။REV ဆိုတာက အင္ဂ်င္တစ္လူံးရဲ႕ အျမန္ဆုံးလည္ပါတ္ႏိုင္တဲ့ အပါတ္ရည္ကို ေဖၚျပၿပီး ယူနစ္က RPMနဲ႔ျပေလ့ရွိတယ္။ four stroke အင္ဂ်င္တစ္လူံးအတြက္ဆိုပါစို႔ တစ္မိနစ္မွာ အပါတ္ရည္ေလးရာဆိုရင္ မီးေပါက္ကြဲ ျဖစ္စဉ္ကအႀကိမ္ႏွစ္ရာရွိႏိုင္တယ္။ အိုဘာလပ္ ျဖစ္ေနခ်ိန္က အႀကိမ္ႏွစ္ရာရွိႏိုင္တယ္။ကြန္နတင္းအတက္အဆင္းလုပ္ေနရတဲ့အႀကိမ္ေရက ရွစ္ရာ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ရွစ္ရာကိုေျခာက္ဆယ္နဲ႔စားလိုက္ရင္ 1second မွာ ကြန္နတင္းဟာ ဆယ့္သုံးႀကိမ္သာသာ အတက္ဆင္းလုပ္ေနရတာပါ။ကဲ တြက္ၾကည့္လို႔ရၿပီ အပူနဲ႔ ပြတ္တိုက္မူဟာ ေခ်ာဆီသာစနစ္တက်မရွိရင္။ မိနစ္ပိုင္းေလးမွာပဲအင္ဂ်င္တစ္လုံးဟာ အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အထိ ပ်က္စီးသြားႏိုင္ပါတယ္။
အပါတ္ရည္က ျမင္းေကာင္ေရလားလို႔ အမွတ္မွားတတ္ၾကပါေသးတယ္။အင္ဂ်င္တစ္လုံးကို အေရးပါမပါ သုံးသင့္မသင့္ သတ္မွတ္တဲ့ေနရာမွာ ျမင္းေကာင္ေရတစ္ခုထဲကိုပဲ ၾကည့္သတ္မွတ္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ျမင္းေကာင္ေရကအေရးႀကီးတာမွန္ေပမယ့္ လိမ္က်စ္အား Torque ကလဲအေရးႀကီးတဲ့ ေနရာကေနပါ၀င္ေနပါေသးတယ္။ဆိုၾကပါဆို 25ေကာင္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ဟာ ႏိုးနိူးခ်င္း 25ေကာင္ထြက္တာမဟုတ္ပါဘူး 25@???RPMလို႔ျပရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက 25ေကာင္ဆိုတာဟာ ဒီ့အင္ဂ်င္ရဲ႕ အပါတ္ေရဘယ္ေလာက္မွာမွထြက္ႏိုင္တယ္လို႔ဆိုလိုတာပါ။အပါတ္ေရက ျမင္းေကာင္ေရကို တိုက္႐ိုက္ ေထာက္ပံ့ထားတာမွနိေပမယ့္ ေမးၾကေၾကးဆို လီဘာအဆုံးမွာ 25ေကာင္ထြက္တယ္ဗ်ာလို႔ ေျဖလို႔မရပါဘူး။ဘာလို႔ဆိုေတာ့ အင္ဂ်င္တစ္လုံးရဲ႕ အေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ဆိုတာ Rတဆက္တစပ္ထဲ႐ုန္းႏိုင္တဲ့ေအကာင္းဆုံးထြက္ႏိုင္တဲ့ပါ၀ါပါ။။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ဆိုတာ အလြတ္လည္တဲ့ အပါတ္ရည္နဲ႔ ၀န္ဆြဲအပါတ္ရည္ကြာဟပါေသးတယ္။ဆိုပါဆို႔ red line RPM 12000ပါတဲ့ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးရဲ႕ အမ်ားဆုံးထြက္ျမင္းေကာင္ေရဟာ 35@8000RPMလို႔ေရးထားမယ္ဆိုရင္ ေသခ်ာတယ္ အပါတ္ရည္ေရွစ္ထာင္အထိတဆက္တည္း႐ုန္းအားသုံးဆယ့္ငါးေကာင္ျဖစ္ႏိုင္ၿပီးေတာ့ ကိုးေထာင္မွာျမင္းေကာင္ေရက အနည္းပါးပိုတက္လာႏိုင္တယ္ မေသခ်ာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ၀န္နဲ႔ေမာင္းတဲ့အခါလဲ အပါတ္ရည္ရွစ္ေထာင္ကိုမေက်ာ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။မေက်ာ္ေအာင္လဲ restric အကန္႔အသတ္ေတြထည့္ေပးထားတာပါ။
Torque ကက်ေတာ့ လိမ္က်စ္အားကို ေျပာခ်င္တာပါ ေစာင္ေရညႇစ္သလို က႐ိုင္းရွပ္ေပၚ ဒါမွမဟုတ္ေနာက္ဘီး၀င္႐ိုးေပၚမွာ လိမ္ၿပီး႐ုန္းႏိုင္တဲ့အားပါ သူကက်ေတာ့ RPMနဲ႔တြဲျပပီး ယူနစ္က ( Ft-lb , NM ) နယူတန္မီတာနဲ႔ျပပါတယ္။သူကက်ျပန္ေတာ့ အဓိကသက္ဆိုင္ေနတာ compression ratio နဲ႔ပါ။က်န္တာကေတာ့ displacement ၿပီးေတာ့ ၀န္အေနအထားပါ။ အထေကာင္းတယ္ ႐ုန္းတယ္ ဆိုတာ ျမင္းေကာင္ေရထက္ လိမ္က်စ္အားက ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။RPM အေၾကာင္းကိုဆက္ေျပာရရင္ အင္ဂ်င္တစ္လုံးဟာ အပါတ္ရည္တည္းတာေကာင္းလား မ်ားတာေကာင္းလားလို႔ေမးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွာဘယ္လိုသုံးစြဲမလဲဆိုတာကိုအဓိက စၾကည့္ရမွာပါ။ လိမ္က်စ္အားဦးစားေပးထားတဲ့ ကားႀကီးေတြမွာ အပါတ္ေရ သုံးေထာင္ေအာက္ပဲ လာတတိပါတယ္။အပါတ္ရည္နည္းလို႔ျမင္းေကာင္ေရမနည္းပါဘူး အင္ဂ်င္ပါဝါေတြကအႀကီးႀကီး ပါ။ေရေၾကာင္းေသဘ္ာအင္ဂ်င္ေတြဆိုအပါတ္ရည္သုံးရာ ပါတ္လည္ပဲရွိပါတယ္။ကားလတ္အမ်ားစုကအပါတ္ရည္ ရွစ္ေထာင္ေအာက္ျဖစ္ႏိုင္ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ကယ္ အင္ဂ်င္ေတြမွာၿပိဳင္ဘီးေတြဆို အပါတ္ရည္ ႏွစ္ေသာင္းထိ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ဘာကြာမလဲ ဘာေတြကအဓိက ကြာဟေစလဲဆိုေတာ့အပါတ္ရည္မ်ားေလေလ ပ်က္စီးျမန္ေလေလမို႔ပါ။
အပါတ္ရည္တစ္ေသာင္းလည္ေနတဲ့အင္ဂ်င္ဟာ 1 second မွာ ကြန္နင္းဟာ အႀကိမ္သုံးရာေက်ာ္ အတက္အဆင္းလုပ္ေနရပါတယ္။အင္ဂ်င္ဝိုင္လဲရမယ့္အခ်ိန္မတူေတာ့သလို ဆားဗစ္၀င္ရမယ့္အခ်ိန္လဲ တိုလာပါတယ္။အပါတ္ရည္နည္းတဲ့အင္ဂ်င္ဟာပိုၿပီး အသက္ရွည္ရွည္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါျဖင့္ဘာလို႔ ဆိုင္ကယ္ေတြကို အပါတ္ရည္ သုံးေထာင္ေအာက္မထုတ္တာလဲလို႔ေမးႏိုင္စရာရွိပါတယ္။
အင္ဂ်င္ displacement ႀကီးႀကီးတပ္ဖို႔ ေနရာမရွိတာရယ္ ဝိတ္အလြန္အမင္းပိုလာမွာေၾကာင့္ေတြေၾကာင့္ပါ။ေနာက္အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုကအင္ဂ်င္ေသးေသးနဲ႔ လိမ္က်စ္အားမ်ားမ်ားထြက္ခ်င္လို႔ပါ။
ဒါေပမယ့္ နင္းကန္ဆြဲလို႔ ကီလိုတစ္ရာ့ႏွစ္ေဆယ္ရာက္တိုင္း ေဘးက ကားက ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးေလးနင္းၿပီး ကီလိုတစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ေက်ာ္တက္သြားပါလိမ့္မယ္။
အင္ဂ်င္ အႀကီးအေသးကြာသြားတာေၾကာင့္ပါ။
ST 1100ဟာ Redline RPM တစ္ေသာင္းထိပါေပမယ့္
အေကာင္းဆုံးစြမ္းေဆာငိႏိုင္ရည္က 7500RPMမွာ 101.4 ေကာင္ထြက္ပါတယ္။လိမ္က်စ္အားက အပါတ္ရည္ေျခာက္ေထာင္မွာ 111NM ရွိပါတယ္။လိမ္က်စ္အားနည္းလို႔ အထမေကာင္းတဲ့ STက တန္ဖိုးနည္းခရီးသြားဘီးအဆငိ့မွာ လူအႀကိဳက္မမ်ားလွပါဘူး။
ST1300မွာ ဟြန္ဒါကေျပာင္းလဲမူအေနနဲ႔ အပါတ္ရည္ရွစ္ေထာင္မွာ 118ေကာင္ ထုတ္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး
အပါတ္ရည္ 6500မွာ 117 NMလိမ္က်စ္အားကိုထုတ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ဘာကိုသြားေတြ႕လဲဆိုေတာ့ လိမ္က်စ္အားနည္းတဲ့ st 1100ဟာ st 1300ထက္ compression ratio နည္းတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါကလိမ္က်စ္အားရဲ႕ မတူပုံက္ုေျပာျပတာပါ။
အဲ့ေတာ့ ဆိုင္ကယ္တစ္စိး၀ယ္မယ္ဆိုရင္ spec ေလးအရင္ရွာဖတ္ဖို႔ကိုလဲအႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ ဝိတ္ေလးမေလး ကိုယ့္အရပ္နဲ႔ အဆင္ေျပမေျပ လိမ္က်စ္အားေကာင္းမေကာင္း Red lineRPM အရာရာ ကိုသိရွိၿပီးမွ ၀ယ္ယူတာအသင့္ေတာ္ဆုံးပါ။
အပါတ္ရည္မ်ားတဲ့ s4ေတြက် အင္ဂ်င္ထိတာျမန္ၿပိး ဟာလီေတြက် အင္ဂ်င္ဘာလို႔အၾကာႀကီးေခံနလဲ
ဆိုတာ အပါတ္ရည္ အေၾကာင္းေလးကိူသိၿပီးရင္ေျဖဖို႔ေတာင္မေလိုလာက္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္။
အားလုံးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတျပည့္၀ၾကပါေစ။
ဒီပို႔ေလးရဲ႕edit အတြက္ ကိုပိကို အထူးေက်းဇူးပါ။
ကြၽန္ေတာ္ရဲရင့္သာေဝပိုင္ပါ။
Comments
Post a Comment