စက်မှုသုတ #နှစ်ချက်ထိုး/ခုတ်အင်ဂျင် Two Stroke Engine#

<Unicode>
စက်မှုသုတ #နှစ်ချက်ထိုး/ခုတ်အင်ဂျင် Two Stroke Engine#
     အင်ဂျင်တလုံးတွင်ကရိုင်းရှပ်
လည်ပတ်မှုတကြိမ်ဖြစ်တိုင်း ယာဉ်ကိုရွေ့လျားမှုတကြိမ်ဖြစ်ေ်ပါ််စေသည်။ကရိုင်းရှပ်လည်ပတ်ရန် မှာလဲအင်ဂျင်တလုံးဖွဲ့တည်ပုံ
အရ ဆလင်ဒါေ ခါ်ပြောင်းအိုး
အတွင်းသို့ စုပ်ယူခြင်း။ ဖိသိပ်ခြင်း။ပေါက်ကွဲ/ပါဝါထွက်ခြင်း။တွန်းထုတ်ခြင်း(လောင်ပြီးခိုးငွေ့များ)ဆိုတဲ့မူရင်းကျောရိုးဖြစ်စဉ်လေးချက်ကိုသွေဖီ၍မရနိုင်ပေ။
          ထိုဖြစ်စဉ်လေးခုဖြစ်ရန်ပစ္စတင်သည်ဆလင်ဒါခေါ်စလိဖ်
sleeve တွင်း အတက်+အဆင်း(၂+၂)ကြိမ်ပြုလုပ်လည်ပတ်ပြီးဆက်စပ်ကရိုင်းရှပ်ကိုနှစ်ကြိမ်နှစ်ပတ်(အပေါ််
ထိုး၂။အောက်ထိုး၂)လည်ခြေင်းကြောင့်လေးချက်ထိုးအင်ဂျိင်ဟု၎င်း။ထိုနည်းတူပစ္စတင်သည်အတက်ပတ်ဝက်အတွင်း(တွန်းထုတ်။ပေါက်ကွဲ)ဖြစ်စဉ်နှစ်ှမျိုးပေါင်းနှင့်အဆင်းတွင်(စုပ်ယူ။
ဖိသိပ်)ဖြစ်စဉ်နှစ်မျိုးပေါင်းကို့ကရိုင်းတပတ်လည်ပတ်မှု(ပေါ််ထိုး+အောက်ထိုှးု)ကြောင့်နှစ်ချက်ထိုး/ခုတ်အင်ဂျင်ဟုခေါ်ဆိုခြင်းဖြစ်ပေသည်။ရှုပ်သွားပြီလား။အောက်တွင်အခြေခံလုပ်ဆောင်ပုံဖြင့်ရှင်းပါအံ့။်
 (လေးချက်ထိုးလုပ်ဆောင်ပုံတင်ပေးပြီးဖြစ်သဖြင့်နှစ်ချက်ထိုးကို
ဖေါ်ပြပေးပါမည်)

   *အခြေခံလုပ်ဆောင်ပံုံ*

လေနှင့်လောင်စာဆီရောအငွေ့စုပ်ယူဝင်ရောက်ရန်ဆလင်ဒါဘေးကာနံရံရှိအပေါက်နှင့်လောင်ကျွမ်းပြီးအခိုးအငွေ့များကိုတွန်းထုတ်စွန့်ပစ်ရန်ဘေးကာပေါက်
နှစ်ပေါက်ဖြင့်ပုံစံပြုတည်ဆောက်ထားသည့်အင်ဂျင်ဟုအစချီရမည်ထင်သည်။၎င်းအပေါက် နှစ်ပေါက်မှာTwo strokeအင်ဂျင်၏အသက်ပင်။ု
*ဖိသိပ်စုပ်ယူခြင်း ထိုးချက်၊။။။
            စလစ်ဆလင်ဒါအတွင်းပစ္စတင်
သည်စွန့်ပစ်ဘေးကာပေါက်နှင့်ဖိသိပ်တိုးထွက်ပေါက််ကိုပိတ်ဆို့၍လေရောလောင်စာငွေ့ကိုဖိသိပ်စဉ်အောက်ဖက်ကရိုင်း
ချိန်ဘာ၏လုံခြုံမှုကြောင့်လေဟာနယ်ဖြစ်ပေါ််စေပြီးစုပ်ယူဝင်ရောက်ပေါက်ပွင့်ဟသည်နှင့်တပြိုင်နက်အလုအယက်ချိန်ဘာတွင်းသို့လေရောလောင်စာငွေ့ပြေး၍နေရာယူဝင်ရောက်ဖြည်တင်းသည်။
ထိုသို့ပစ်စတင်ပေါ််ပိုင်းစွန့်ထုတ်ပေါက်ကိုပိတ်ကာ၍
လေရောလောင်စာငွေ့ကိုဖိသိပ်
ခြင်းcompression strokeနှင့်
ပစ်စတင်အောက်ပိုင်းကရိုင်းချိန်ဘာအတွင်းလေဟာနယ်ဖြစ်၍
စုပ်ယူခြင်းintake strokeတို့ကို
အပေါ်််ထိုးချက်ကရိုင်းလည်ပတ်မှုပတ်ဝက်အတွင်းတပြိုင်ထဲလုပ်ဆောင်ခြင်းကြောင့်ဖိသိပ်ခြင်းနှင့်စုပ်ယူခြင်းထိုးချိက်ဟုခေါ််ဆိုအပ်ပေသည်။

*ပေါက်ကွဲ/ပါဝါ+တွန်းထုတ်ခြင်း
   ထိုးချက်၊။      
       ပစ်စတင်သည်ထိုးတက်မှုနယ်ဆုံးဖြစ်သောTDCရောက်ရှိ်သည့်တိုင်လေရောလောင်စာငွေ့ကိုဖိကျစ်ပြီးချိန်ကိုက်မီးပေးပလပ်မှမီးပွင့်ပေးလိုက်သည်။ထိုအခါပစ်စတင်သည်အောက်ဘက်သို့့
တွန်းဖိသည့်အားသက်ရောက်စေပြီးပစ်စတင်ပါရှိဒေါင်လိုက်အပေါက်နှင့်ဖိသိပ်တိုးထွက်စလစ်ကြားလမ်းသွယ်ပေါက်တို့တည့်သည်နှင့်ပစ်စတင်ဆောင့်ချဖိအားကြောင့်ပြေးပေါက်ရှာဖိသိပ်ခံလေရောလောင်စာငွေ့သစ်များတိုးထွက်လာကြသည်။
ထိုတိုးထွက်အငွေ့သစ်များသည်လောင်ပြီးအခိုးအငွေ့များကိုစလစ်ပါရှိအိပ်ဇောပေါက်မှတဆင့်ကုန်စင်အောင်တွန်းထုတ်နေရာယူလိုက်ပြီးနောက်တကြိမ်ပတ်ဝက်ထိုးတက်ပေါက်ကွဲရန်အဆင်သင့်စောင့်ဆိုင်းနေပေသည။်ထိုကဲ့သို့့ပေါက်ကွဲပါဝါထွက်ရှိခြင်းနှင့်လောင်ပြီးအငွေ့စွန့်ထုတ်ခြင်းကို
အောက်ထိုးချက်ပတ်ဝက်အတွင်းလုပ်ဆောင်ပြီးခြင်းထိုးချက်ကိုပေါက်ကွဲတွန်းထုတ်ခြင်းထိုးချက်ဟုခေါ််ဆိုပေသည်။
 
        အနှစ်ချုပ်အားဖြင့်စဉ်းစားရန်မှာ
လေးချက်ထိုးအင်ဂျင်တွင်ကရိုင်း၂ပတ်လည်မှပါဝါတကြိမ်ဖြစ်သော်လဲနှစ်ချက်ထိုးအင်ဂျင်တွင်ကရိုင်းတပတ်ပါဝါတပတ်(ကလပ်အုံတပတ်)ဖြစ်သဖြင့်လေးချက်ထိုးထက်ကရိုင်းတပတ်ကျော
သာလွန်နေမှုမှာ၂ချက်ထိုးအင်ဂျင်၏မြေပြန့့်သွားအလျင်နှုန်းကိုနှိုင်းမယှည်သာမှု၏အဓိကပင်မအကြောင်းရင်းပင်ဖြစ်ပေတော့သတည်း။။်

<Zawgyi>
စက္မႈသုတ #ႏွစ္ခ်က္ထိုး/ခုတ္အင္ဂ်င္ Two Stroke Engine#
     အင္ဂ်င္တလုံးတြင္က႐ိုင္းရွပ္
လည္ပတ္မႈတႀကိမ္ျဖစ္တိုင္း ယာဉ္ကိုေရြ႕လ်ားမႈတႀကိမ္ေျဖစ္္ပင္ေစသည္။က႐ိုင္းရွပ္လည္ပတ္ရန္ မွာလဲအင္ဂ်င္တလုံးဖြဲ႕တည္ပုံ
အရ ဆလင္ေဒါ ခၚေျပာင္းအိုး
အတြင္းသို႔ စုပ္ယူျခင္း။ ဖိသိပ္ျခင္း။ေပါက္ကြဲ/ပါဝါထြက္ျခင္း။တြန္းထုတ္ျခင္း(ေလာင္ၿပီးခိုးေငြ႕မ်ား)ဆိုတဲ့မူရင္းေက်ာ႐ိုးျဖစ္စဉ္ေလးခ်က္ကိုေသြဖီ၍မရႏိုင္ေပ။
          ထိုျဖစ္စဉ္ေလးခုျဖစ္ရန္ပစၥတင္သည္ဆလင္ဒါေခၚစလိဖ္
sleeve တြင္း အတက္+အဆင္း(၂+၂)ႀကိမ္ျပဳလုပ္လည္ပတ္ၿပီးဆက္စပ္က႐ိုင္းရွပ္ကိုႏွစ္ႀကိမ္ႏွစ္ပတ္(အေပင္
ထိုး၂။ေအာက္ထိုး၂)လည္ေျခင္းေၾကာင့္ေလးခ်က္ထိုးအင္ဂ်ိင္ဟု၎။ထိုနည္းတူပစၥတင္သည္အတက္ပတ္ဝက္အတြင္း(တြန္းထုတ္။ေပါက္ကြဲ)ျဖစ္စဉ္ႏွစ္ှမ်ိဳးေပါင္းႏွင့္အဆင္းတြင္(စုပ္ယူ။
ဖိသိပ္)ျဖစ္စဉ္ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းကို႔က႐ိုင္းတပတ္လည္ပတ္မႈ(ေပင္ထိုး+ေအာက္ထိုှးု)ေၾကာင့္ႏွစ္ခ်က္ထိုး/ခုတ္အင္ဂ်င္ဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။ရႈပ္သြားၿပီလား။ေအာက္တြင္အေျခခံလုပ္ေဆာင္ပုံျဖင့္ရွင္းပါအံ့။်
 (ေလးခ်က္ထိုးလုပ္ေဆာင္ပုံတင္ေပးၿပီးျဖစ္သျဖင့္ႏွစ္ခ်က္ထိုးကို
ေဖၚျပေပးပါမည္)

   *အေျခခံလုပ္ေဆာင္ပံုံ*

ေလႏွင့္ေလာင္စာဆီေရာအေငြ႕စုပ္ယူဝင္ေရာက္ရန္ဆလင္ဒါေဘးကာနံရံရွိအေပါက္ႏွင့္ေလာင္ကြၽမ္းၿပီးအခိုးအေငြ႕မ်ားကိုတြန္းထုတ္စြန္႔ပစ္ရန္ေဘးကာေပါက္
ႏွစ္ေပါက္ျဖင့္ပုံစံျပဳတည္ေဆာက္ထားသည့္အင္ဂ်င္ဟုအစခ်ီရမည္ထင္သည္။၎အေပါက္ ႏွစ္ေပါက္မွာTwo strokeအင္ဂ်င္၏အသက္ပင္။ု
*ဖိသိပ္စုပ္ယူျခင္း ထိုးခ်က္၊။။။
            စလစ္ဆလင္ဒါအတြင္းပစၥတင္
သည္စြန္႔ပစ္ေဘးကာေပါက္ႏွင့္ဖိသိပ္တိုးထြက္ေပါက္္ကိုပိတ္ဆို႔၍ေလေရာေလာင္စာေငြ႕ကိုဖိသိပ္စဉ္ေအာက္ဖက္က႐ိုင္း
ခ်ိန္ဘာ၏လုံၿခဳံမႈေၾကာင့္ေလဟာနယ္ျဖစ္ေပင္ေစၿပီးစုပ္ယူဝင္ေရာက္ေပါက္ပြင့္ဟသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္အလုအယက္ခ်ိန္ဘာတြင္းသို႔ေလေရာေလာင္စာေငြ႕ေျပး၍ေနရာယူဝင္ေရာက္ျဖည္တင္းသည္။
ထိုသို႔ပစ္စတင္ေပင္ပိုင္းစြန္႔ထုတ္ေပါက္ကိုပိတ္ကာ၍
ေလေရာေလာင္စာေငြ႕ကိုဖိသိပ္
ျခင္းcompression strokeႏွင့္
ပစ္စတင္ေအာက္ပိုင္းက႐ိုင္းခ်ိန္ဘာအတြင္းေလဟာနယ္ျဖစ္၍
စုပ္ယူျခင္းintake strokeတို႔ကို
အေပင္္ထိုးခ်က္က႐ိုင္းလည္ပတ္မႈပတ္ဝက္အတြင္းတၿပိဳင္ထဲလုပ္ေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ဖိသိပ္ျခင္းႏွင့္စုပ္ယူျခင္းထိုးခ်ိက္ဟုေခင္ဆိုအပ္ေပသည္။

*ေပါက္ကြဲ/ပါဝါ+တြန္းထုတ္ျခင္း
   ထိုးခ်က္၊။      
       ပစ္စတင္သည္ထိုးတက္မႈနယ္ဆုံးျဖစ္ေသာTDCေရာက္ရွိ္သည့္တိုင္ေလေရာေလာင္စာေငြ႕ကိုဖိက်စ္ၿပီးခ်ိန္ကိုက္မီးေပးပလပ္မွမီးပြင့္ေပးလိုက္သည္။ထိုအခါပစ္စတင္သည္ေအာက္ဘက္သို႔့
တြန္းဖိသည့္အားသက္ေရာက္ေစၿပီးပစ္စတင္ပါရွိေဒါင္လိုက္အေပါက္ႏွင့္ဖိသိပ္တိုးထြက္စလစ္ၾကားလမ္းသြယ္ေပါက္တို႔တည့္သည္ႏွင့္ပစ္စတင္ေဆာင့္ခ်ဖိအားေၾကာင့္ေျပးေပါက္ရွာဖိသိပ္ခံေလေရာေလာင္စာေငြ႕သစ္မ်ားတိုးထြက္လာၾကသည္။
ထိုတိုးထြက္အေငြ႕သစ္မ်ားသည္ေလာင္ၿပီးအခိုးအေငြ႕မ်ားကိုစလစ္ပါရွိအိပ္ေဇာေပါက္မွတဆင့္ကုန္စင္ေအာင္တြန္းထုတ္ေနရာယူလိုက္ၿပီးေနာက္တႀကိမ္ပတ္ဝက္ထိုးတက္ေပါက္ကြဲရန္အဆင္သင့္ေစာင့္ဆိုင္းေနေပသည။်ထိုကဲ့သို႔့ေပါက္ကြဲပါဝါထြက္ရွိျခင္းႏွင့္ေလာင္ၿပီးအေငြ႕စြန္႔ထုတ္ျခင္းကို
ေအာက္ထိုးခ်က္ပတ္ဝက္အတြင္းလုပ္ေဆာင္ၿပီးျခင္းထိုးခ်က္ကိုေပါက္ကြဲတြန္းထုတ္ျခင္းထိုးခ်က္ဟုေခင္ဆိုေပသည္။
 
        အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္စဉ္းစားရန္မွာ
ေလးခ်က္ထိုးအင္ဂ်င္တြင္က႐ိုင္း၂ပတ္လည္မွပါဝါတႀကိမ္ျဖစ္ေသာ္လဲႏွစ္ခ်က္ထိုးအင္ဂ်င္တြင္က႐ိုင္းတပတ္ပါဝါတပတ္(ကလပ္အုံတပတ္)ျဖစ္သျဖင့္ေလးခ်က္ထိုးထက္က႐ိုင္းတပတ္ေက်ာ
သာလြန္ေနမႈမွာ၂ခ်က္ထိုးအင္ဂ်င္၏ေျမျပန္႔့သြားအလ်င္ႏႈန္းကိုႏႈိင္းမယွည္သာမႈ၏အဓိကပင္မအေၾကာင္းရင္းပင္ျဖစ္ေပေတာ့သတည္း။။်

Comments